Jom Follow !

8/31/2011

Raya Pertama : Dugaan :')

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera (!)
amacam choki choki ? best ?
COPPPPPPPPPP (!) ape aku merepek nehhh
HAHA
Replay
amacam dgn raya pertama korang ?
mesti HAPPY dan MERIAH kan
woooooooooooooo best sehhh

tapi sebaliknya bagi diri aku nehh
banyak dugaan dan cabaran yg perlu aku tempuhi
pada raya pertama , so sad :')
pagi pagi lagi dahh bad luck
sampai je masjid jemaah dahh tahiyat akhir
alamatnya terlepas solat raya
OMG (!) RUGIII GILAA (!)
ayah je sempat solat
aku dgn adik aq ? mkn angin jelahhh
start-2 motor terus balik rumaa
sampai kat rumaa,mkn dgn perasaan yg kecewa
*bkn sng na jumpa solat raya nehh

hmm yg dahh lepas tu na buat mcm mne kan
aku jugak yg salah,spe suruh terhegeh-hegeh
redha je lahhh
*sedapkan hati
lepas mkn ketupat berlaukkan rendang bagai
onl sekejapp,errr ta ramai pon onl
yelahh semua balik kmpng cuma aku je ta gerak gerak
ke kmpng kat Felda tuuu
*duduk depan netbook layan game angry birds
pukul 2 lebihhh baru gerak Felda Bukit Besar
mood na beraya pon hilang =='

macam biasalahh,sampai je terus bersalam-salaman
raya rumah cousin itu ini
FINISH (!)
pukul 6.00 ptg reramai gerak pulak ke Bukit Batu
jalan highway ta mcm lebat pulak hujann
skip skip skip
sampai ruma cousin yg kat Bukit Batu tuu
ade lahh dua org adik beradik kecik sambut kteorg
comell je , petahh pulak tu berkata-kata
buda tu namanye Aish (!)
berbual dgn kteorg mcm dahh kenal lama jee
siap tnye na air ke tak,nama spe,umur brape
*thanks adik Aish coz make me smile back :')

pukul 9.30 masin masing drive ke ruma sndiri
fuhhh penat perut na memproses mknn
banyak pulak kali neyy aku mkn
hihi
sampai je kat ruma ingatkan na terus onl
tapi alangkah sedihnya
petik je suis lampu,tiba tiba lampu kelip kelip
perkakas elektrik yg lain pon sme cmtu jugak
kejap hidup kejap mati
sblm bnde lain jadi better off dulu sume brg letrik
dahh bpe second off,ingat kan on balik dahh okay
rupanya makin terokkkk (BLACKOUT)
fuhhhh betol betol menguji kesabaran family aku je kan
try betolkan sndiri tapi ta hidup jugak
so terpaksalah panggil jiran utk tengok tengokkan
klw klw boleh tolong ke ~
after cocok sne cocok sini,pecah syiling
lebih kurang dlm pukul 11.30 mlm
baru elektrik pulih semulaa
*cepat cepat onl terus tulis entri baruuu

aku anggap bende yg jadi kat atas nehh
sebahagian daripada ujian Allah s.w.t
maybe ade hikmah disebalik sume
and i hope tomorrow is better than today :')
(okay rileks Ainol and thinks positive)

i wanna wish to you HAPPY MERDEKA RAYA (!)

#raya tu raya jugak
merdeka jangan lupa pulakk yee



No comments:

Post a Comment